Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar

Adgang til ZOO: Spørgsmål og svar

  • Hvorfor skal jeg købe billet online? Kan jeg ikke købe entré i billetlugen?

    Pga. covid-19 har vi i ferier og andre travle perioder besluttet at indføre dagspecifikke billetter, så vi kan styre gæstekapaciteten for at sikre en god og sikker oplevelse for havens gæster. 

    Ved at købe billet online er du sikker på, at du kan komme ind i haven på den ønskede dato og i det ønskede tidsvindue.

    Har du ikke mulighed for at købe billet online, er det stadig muligt at købe entrébilletter i billetlugen. Dog skal du være opmærksom på, at du kan risikere at blive bedt om at vente eller komme igen senere på dagen, hvis det næste tidsvindue er udsolgt. 

  • Jeg har ikke mulighed for at købe billet online - hvad gør jeg?

    Hvis du ikke kan købe billet hjemmefra, er det stadig muligt at købe billet hos vores personale i billetlugen på dagen for dit besøg. Dog skal du være opmærksom på, at du kan risikere at blive bedt om at vente eller komme igen senere på dagen, hvis det næste tidsvindue er udsolgt. 

  • Jeg har købt billet til et bestemt tidsvindue - hvad hvis jeg bliver forsinket/forhindret i at komme?

    Dato- og tidsspecifikke billetter skal bruges på den valgte dato og det valgte ankomsttidspunkt - oplysningerne står på din billet. 

    Skulle du blive forsinket, skal du henvende dig i billetlugen, som kan hjælpe dig med at ombytte billetten til anden dato/tidsvindue. OBS: Er det næste tidsvindue udsolgt, kan du være nødsaget til at vente, indtil der igen er plads i haven. 

    Det er ikke muligt at få billetterne refunderet.

  • Jeg har allerede entrébillet uden specifik dato og tidspunkt - kan jeg stadig bruge min billet?

    Ja, hvis du allerede har en billet, kan du fortsat bruge billetten under de betingelser, der var, da du købte den. Har du fx en billet med 6 måneders gyldighed, skal du blot komme på et valgfrit tidspunkt inden udløbsdatoen, der står på din billet.

    Se på billetten, hvilke betingelser, der gør sig gældende for dig.

    Grænsen på tidsvinduerne er sat sådan, at vi stadig har plads til jer, der kommer med årskort eller andre billettyper.

  • Jeg har årskort til Odense ZOO - skal jeg også reservere tid/indløse billet?

    Nej, vi har sat grænsen på tidsvinduerne sådan, at vi stadig har plads til jer, der kommer med årskort eller andre billettyper.

    Du kan derfor bruge dit årskort, som du plejer, uden at skulle reservere tid på forhånd. 

  • Jeg har købt årskort til Odense ZOO, men har endnu ikke indløst det - hvad gør jeg?

    Hvis du har købt nyt årskort på hjemmesiden, har du modtaget en årskort-voucher, som er din entrébillet og stadig kan scannes i indgangen. Du behøver derfor ikke at reservere tid på forhånd. Inden dit besøg er slut, skal du have ombyttet voucheren til et fysisk årskort i ZOObutikken. 

    Grænsen på tidsvinduerne er sat sådan, at vi stadig har plads til jer, der kommer med årskort, vouchers eller andre billettyper.

  • Jeg har årskort til Givskud Zoo/Ree Park/Aalborg Zoo/Jesperhus og skal gøre brug af mit gratis besøg - hvad gør jeg?

    Henvend dig i billetlugen ved ankomst og fremvis årskort til billetpersonalet. Herefter registrerer vi dit besøg og udsteder en billet, som kan bruges i indgangen.

    Grænsen på tidsvinduerne er sat sådan, at vi stadig har plads til jer, der kommer med årskort eller andre billettyper.

  • Jeg har årskort til en anden attraktion og vil gøre brug af min rabataftale - hvad gør jeg?

    Henvend dig i billetlugen ved ankomst og fremvis årskort til billetpersonalet. Herefter registrerer vi dit besøg og udsteder en billet, som kan bruges i indgangen.

    Grænsen på tidsvinduerne er sat sådan, at vi stadig har plads til jer, der kommer med årskort eller andre billettyper.

  • Jeg har et fysisk gavekort - hvordan køber jeg billet?

    Hvis du har et fysisk gavekort, er det ikke muligt at købe billet online. Henvend dig i billetlugen ved ankomst og få dine entrébilletter. 

    Grænsen på tidsvinduerne er sat sådan, at vi stadig har plads til jer, der kommer med årskort eller andre billettyper.

  • Jeg har fribillet, sponsorbillet el. lign. - hvad gør jeg?

    Hvis du har fribillet, sponsorbillet eller andre særlige billetter, skal du ikke gøre yderligere, men kan gå direkte til indgangen og scanne billetten på vilkårlig dato og tidspunkt inden for billettens gyldighed.

    Grænsen på tidsvinduerne er sat sådan, at vi stadig har plads til jer, der kommer med andre billettyper.

    Har du yderligere spørgsmål eller får brug for hjælp, kan du henvende dig i billetlugen, når du ankommer.

  • Jeg er handicappet og har ledsagerkort - hvad gør jeg?

    Gæster med ledsagerkort skal købe en online billet til sig selv, mens ledsageren får en gratis billet udleveret i billetlugen/indgangen, når I ankommer og fremviser ledsagerkort.

  • Hvilke forholdsregler tager I, og hvad skal jeg gøre som gæst i forbindelse med besøg?

    Vi har forberedt os grundigt og følger nøje myndighedernes retningslinjer, så vi kan give jer et godt og sikkert besøg - men vi har brug for jeres hjælp.

    Før dit besøg i ZOO

    I ferie og andre travle perioder anbefaler vi at købe billet hjemmefra, hvis I vil være sikre på at komme ind. Billetterne skannes direkte i indgangsmøllerne ved ankomst. Årskortholdere kan fortsat gå ind i haven uden at indløse billet, da vi har taget højde for det i beregningen af antal gæster.

    Medbring gerne egen håndsprit. Vi har opsat ekstra håndsprit rundt omkring i hele haven, men det vil være en stor hjælp for os, hvis I tager med til eget forbrug.

    Under dit besøg i ZOO

    På grund af myndighedernes retningslinjer vil I desuden opleve en række ændringer i haven:

    Dagsprogram med fodringer og træninger er aflyst

    Legepladser er åbne (ved den store legeplads Chunga er der opsat lysregulering for at styre antal gæster)

    I udvalgte anlæg er vejen blevet ensrettet (Oceanium, Kænguru, Afrikavoliere og Skildpadde)

    Enkelte mindre områder/dyreanlæg er lukket (Tigertårnet, Løvegrotten, Makakhuset)

    Spise- og udsalgssteder er åbne, men spisning foregår udendørs. Vi henstiller til én person per familie ved bestilling samt betaling med kort eller MobilePay.

    Derudover har vi opstillet tre generelle retningslinjer, som vi håber, I vil hjælpe os med at efterleve, når I går rundt i haven:

    1. Hold afstand og hold til højre på stier eller i anlæg, der ikke er ensrettede.

    2. Hold øje med de blå skilte rundt i haven

    3. Husk god håndhygiejne

    Rigtig god tur i ZOO!